dijous, 4 de juny del 2015

Excursió al Puigsacalm

Des de Joanetes per Sa Carena i el Camí Nou (també conegut com del Barret, dels Ganxos Nous o de la Canal Fosca) amb retorn pel Pas dels Burros, els Ganxos Vells i el Mas Poc.

Sortida i arribada de Joanetes.

Vam prendre un camí amb senyals grocs que comença just on hi ha el rètol indicador a Sta. Magdalena i les Olletes pel Barret. El camí ben fresat però les graonades rocalloses ens van obligar per superar-les ajudar-nos amb les mans. Curtes i fàcils grimpades van sovintejar gairebé durant tota la pujada. Puig del Soi, bona vista sobre la Vall d’en Bas. Camí nou o dels Ganxos Nous. Puig sant Corneli, aquí vam baixar una mica per visitar l’ermita de Sta. Magdalena d’origen romànic, documentada al segle X, al costat hi ha el refugi Emili Triadú, aquí vam aprofitar per cercar un catxé. Seguidament vam continuar fins el Coll de Joanetes, vam pujar per l’obaga al Puig dels Llops, un llom força aeri per gaudir d’una magnífica vista i trobar un catxé. Retorn al camí per pujar al Puigsacalm.

Una davallada pel suau llom carener fins el Coll, en poca estona vam perdre força alçària, amb un passos on sovint es fa necessari ajudar-te amb les mans, un d’ells equipat amb una sirga.

Seguint la traça, vam encarar la faixa a la falda del Puig dels Llops per enfilar el Pas dels Burros, finalment vam baixar pels Ganxos Vells, una canal molt dreta però equipada, vam seguir el camí al Mas Poc fins Joanetes.

Una matinal esplèndida, la vegetació ben variada, esclatant de flors, acompanyats pels cants i la piuladissa de l’ocellam, i unes vistes extraordinàries ens van fer gaudir d’una magnífica excursió que també, val a dir, força exigent.