Amb motiu de la
celebració de Santa Maria Reina acompanyo el
responsori per a la festa de l'Assumpció de la Mare de Déu, compost pel gran polifonista
espanyol ‘Tomás Luis
de Victoria’ (1548-1611).
Es tracta d'un bell exemple d’estil musical polifònic que el Concili de Trento va impulsar com l'adequat per a la litúrgia, confirmat -sense perjudici de les successives aportacions coherents amb l'evolució d’estils- pels Papes, Sant Pius X el 1903, Pius XII el 1955, pel Concili Vaticà II el 1963 i pel beat Joan Pau II el 2003.
Es tracta d'un bell exemple d’estil musical polifònic que el Concili de Trento va impulsar com l'adequat per a la litúrgia, confirmat -sense perjudici de les successives aportacions coherents amb l'evolució d’estils- pels Papes, Sant Pius X el 1903, Pius XII el 1955, pel Concili Vaticà II el 1963 i pel beat Joan Pau II el 2003.
L'himne litúrgic, la música
de Vitòria, la successió d'imatges precioses, només
són una espurna de la bellesa de la Mare de Déu Maria Santíssima, assumpta
al cel en cos i
ànima, constituïda Reina i Senyora de tota la creació..
«Vidi
speciosam,- La vaig veure, bella, formosa, com
un colom, elevant-se sobre els corrents d'aigua. La seva fragància era
incomparable en els seus vestits.
I com els dies de primavera, l'envoltaven les flors dels rosers i els lliris de les valls.
Qui és aquesta que puja del desert com a columna de fum perfumada d’encens i mirra?
I com els dies de primavera, l'envoltaven les flors dels rosers i els lliris de les valls.
Qui és aquesta que puja del desert com a columna de fum perfumada d’encens i mirra?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada