divendres, 21 de setembre del 2012

Posar seny

No sé si serà del vostre interès, per mi està molt clar, avui però, encuriosit per com tractarien la informació  dels ‘esdeveniments’ de la setmana passada i d’aquesta,  m’ha sorprès llegir la premsa i escoltar les notícies de fora d’aquí, i m’he adonat dels prejudicis que tenen alguns mitjans estrangers –tinc de pensar per desconeixement- i no diguem els de Madrid que sembla tenen un perdigó a l’ala.  Crec cal fer una campanya  divulgativa amb ganes, no ja a l’estat espanyol, que no en traurem res, ja que no ens volen -la seva negativa és un partit pres,perquè ni tan sols volen saber les condicions de la proposta, fan escarafalls  a tot el que se’ls planteja  i per acabar-ho d’adobar ens menyspreen-, sinó a la resta del món, especialment els països més avançats,  i pel què dedueixo,  no en saben de la missa la meitat.  També he escoltat als empresaris i, aparenten una posició ambigua, sembla que se’ls arruga el llombrígol – fa uns anys, un home de negocis important em va fer aquest comentari: pensa que els diners són molt porucs. Ara més que mai cal actuar amb seny i no deixar-se portar per la rauxa. Segons el meu parer, cal fer una campanya divulgativa a fons per explicar la situació de Catalunya. No vull entrar si s’ha de demanar la independència,   crec que de moment no, però cal insistir,  nyic-nyic, i reblar el clau per buscar connivència pel recolzament del tracte fiscal. Altrament, encara que alguns ens volen fer veure que és cosa de poques taules, cal actuar de debò, sense deixar-se portar per les emocions, posant seny.