dissabte, 22 de novembre del 2008

Santa Cecília, patrona de la música

Avui celebrem la festa de Santa Cecília patrona de la música i a mi m’agrada afegir-hi i de la bellesa.

Quan preparava aquest escrit he pensat amb el Papa Benet XVI que és un vertader entès i entusiasta de la música i m’ha vingut a la memòria una anècdota que vaig llegir fa ben poc -que per descomptat no coneixia-, em va agradar, per això avui la faig avinent i la transcric;

'Segueix sent una experiència inoblidable per a mi el concert de Bach dirigit per Leonard Bernstein en Munich, després de la prematura mort de Karl Richter. Estava assegut al costat del bisbe evangèlic Hanselmann. Quan es va apagar triomfalment l'última nota d'una de les grans cantates del solista Thomas, ens vam mirar espontàniament l'un l'altre i amb la mateixa espontaneïtat vam dir: "Els qui hagin escoltat aquesta música, saben que la fe és veritable". En aquesta música es percebia una força extraordinària de Realitat present, que no suscitava mitjançant deduccions, sinó a través de l’impacta del cor, l'evidència que allò no podia sorgir del no-res; només podia néixer gràcies a la força de la Veritat, que s'actualitza en la inspiració del compositor'.

Si voleu fer un ‘clic’ a les adreces de més avall, podreu escoltar unes cançons que a mi m'agraden -perquè havia cantat en una coral- i em continuen sonant a música celestial

Les choristes – La Nuit



Jean-baptiste Maunier et Clémence



Les Choristes caresse sur l’ocean