dijous, 8 de setembre del 2011

Els nostres Santuaris Marians

A la nostra arxidiòcesi tenim santuaris marians dedicats a imatges de la Mare de Déu que foren trobades en un moment històric determinat. El dia 8 de setembre se celebra la festa de la Nativitat de la Mare de Déu, popularment coneguda com la Mare de Déu de setembre o també com la festa de les Marededéus trobades, al•ludint al fet que molts santuaris marians celebren el 8 de setembre la seva festa patronal.

Aquests santuaris marians no són només vestigis del passat. Tenen molta vida. La gent s'hi aplega perquè ho senten com a una realitat espiritual molt pròpia, molt seva, com ho fou dels seus avantpassats, dels seus avis i dels seus pares. Els nostres cristians visiten aquests llocs sagrats i els agrada de celebrar-hi la seva fe i els esdeveniments més importants de la seva vida cristiana.

En els santuaris marians, la Mare de Déu està atenta a les peticions dels pelegrins, els acull i intercedeix eficaçment per ells. Normalment hi trobem exvots que fan ben manifesta aquesta actitud maternal de Maria envers tots els seus fills.







Ens podem acomiadar de la Mare de Déu felicitant-la pel dia d'avui, i dient-li amb devoció: Verge i Mare de Déu, jo m'ofereixo per fill vostre, i a honra i glòria de la vostra puresa us ofereixo els meus ulls, les meves orelles, la meva llengua, les meves mans; en una paraula, tot el meu cos i la meva ànima, i us demano que m'obtingueu la gràcia de no fer mai més ni un sol pecat. Amén