dilluns, 11 de febrer del 2013

El Papa presenta la seva renúncia.

 

Deixa el seu càrrec per raons de salut, "perquè no se sent amb forces", ha  manifestat aquest mateix matí.
Ja ho havia advertit temps enrere, com va assenyalar aquesta crònica de TVE fa alguns mesos.
Així doncs, cal que resem pel Sant Pare, pel temps de successió i el conclave, que s'obre a partir d’ara a l'Església.

Benet XVI ha anunciat oficialment que renuncia al Pontificat per la seva "edat avançada". A continuació, acompanyo el text íntegre del seu comiat:
"Estimats germans,
Us he convocat a aquest Consistori, no només per les tres causes de canonització, sinó també per comunicar-vos una decisió de gran importància per a la vida de l'Església.
Després d'haver examinat davant Déu reiteradament la meva consciència, he arribat a la certesa que, per l'edat avançada, ja no tinc forces per a exercir adequadament el ministeri de Pere. Sóc conscient que aquest ministeri, per la seva naturalesa espiritual, s'ha de dur a terme no únicament amb obres i paraules, sinó també i en no menor grau amb sofrença i pregària.
No obstant això, en el món d'avui, subjecte a ràpides transformacions i sacsejat per qüestions de gran importància per a la vida de la fe, per governar la barca de Pere i anunciar l'Evangeli, cal també el vigor tant del cos com de l'esperit , vigor que, en els últims mesos, ha disminuït en mi de tal manera que he de reconèixer la meva incapacitat per exercir com caldria el ministeri que em va ser encomanat.
Per això, sóc molt conscient de la serietat d'aquest acte, i amb plena llibertat, declaro que renuncio al ministeri de Bisbe de Roma, successor de Sant Pere, que em va ser confiat per mitjà dels Cardenals el 19 d'abril de 2005, de manera que, des del 28 de febrer de 2013, a les 20.00 hores, la seu de Roma, la seu de Pere, quedarà vacant i s’haurà de convocar, per mitjà de qui té competències, el conclave per a l'elecció del nou Pontífex.
Estimadíssims germans, us dono les gràcies de tot cor per l'amor i el treball amb què m’heu ajudat a portar el pes del meu ministeri, i demano perdó per totes les meves mancances.
Ara, confiem l'Església a la protecció del seu Summe Pastor, Nostre Senyor Jesucrist, i supliquem a Maria, la seva Mare Santíssima, que assisteixi amb la seva materna bondat als Pares Cardenals per escollir el nou Summe Pontífex.
Pel que a mi respecta, en el futur, voldria servir de tot cor a la Santa Església de Déu amb una vida dedicada a la pregària.





Avui és un dia trist però  hem de resar molt per aquest Papa tan humil i demanar a l'Esperit Sant que guiï amb força a l'Església,    també comencem a resar pel pròxim Papa perquè sigui tan sant com aquest.

1 comentari:

Nital ha dit...

M'ha agradat molt aquest escrit. Realment estem tristos però molt agraïts amb el Sant Pare que ha estat exemplar sempre i en tot moment.
Gràcies!!!