dimecres, 6 d’abril del 2011

La besnéta de ‘la Pasionaria’, abraça la Fe

.
Per compartir el tresor de la nostra fe catòlica no ens ha de frenar la fredor o llunyania de les persones que tractem. Aquí en tenim un exemple. Es diu ‘Anna Biriukov’, va néixer a Moscou el 1975 i el 1992, amb 16 anys, es va traslladar junt amb els seus pares a viure a Madrid. Va ser educada en el comunisme i en l'ateisme més sever. Va militar en organitzacions del PCUS. Va rebre una formació soviètica. Ni va ser batejada ni va llegir mai una Bíblia. El fet religiós li era aliè llevat d’algunes advertències de la seva àvia Raisa que li deia: "Anna, que Déu et veu" o "Anna, això que has fet no li agrada a la Mare de Déu". Ho explica el diari El Mundo la veterana periodista Pilar Urbano en una ampli reportatge titulat "La besnéta de la Pasionaria que va acabar a l'Opus Dei".


Lluitadora en la Guerra Civi.l Més d'un es posarà les mans al cap al veure les voltes que dóna la vida. ‘Dolors Ubárruri’, més coneguda com ‘la Pasionaria’, va ser una llegendària dirigent del Partit Comunista d'Espanya, temuda per la seva ferocitat durant la Guerra Civil, implacable amb els seus enemics, especialment amb els sacerdots i, en canvi, protectora de les monges en plena contesa , i una bona mostra va donar al seu dia la avui beata ‘Madre Maravillas de Jesús’. El nom de ‘la Pasionaria’ provocava calfreds al Madrid republicà del 36 per les tremendes i violentes històries que en fan referència. Una besnéta seva, ‘Anna Biriukov’, casada amb un espanyol i amb sis fills, dóna fe de la seva conversió al catolicisme i el descobriment de la seva vocació a l'Opus Dei. Diu que és "l'ovella negra d'una família ... roja. A Rússia ni vaig jurar la Bíblia ni vaig escopir-hi. No hi havia Bíblia ".


"Ja a Madrid, per amor a ‘Nacho’ (el seu marit), començo a rebre catequesi. Vaig descobrint l'Antic Testament, l'Evangeli, les riqueses espirituals de l'Església ... Sobretot em vaig trobant amb una persona: Jesucrist. És un procés serè -diu Anna -. No vull que sigui un tràmit per al casament. És més, no hi va haver casament fins a tres anys després. Arribo a la fe amb racionalitat, amb sinceritat, amb llibertat. I amb molta alegria. Bé, dic que 'arribo a la fe', però no arribo sola. Déu em porta. I em batejo ". I, després, l'Opus Dei, Anna porta els seus fills a dues escoles de Foment, ‘Aldovea’ i ‘Aldeafuente’, que tenen encomanada l’assistència religiosa a sacerdots de la Prelatura de l'Opus Dei. "Déu es va fer sentir. No vaig respondre de seguida. Vaig trigar. Aquí es va produir un joc d’amagats. Però Déu va respectar els meus dubtes, els meus temors. Fins que un dia vaig descobrir el talismà amb el qual seria capaç de tot: la gràcia. I vaig dir: 'Aquí em teniu, vull ser de l'Opus' ".


ORIGINALPUBLICAT EN EL BLOC CARA CARA PER ‘SINRETORNO’

.