dissabte, 13 de juliol del 2013

Passejades pel Parc: Comabona

Dimecres 10, aprofitant el final de temporada de les ‘Passejades pel parc’ que organitza el Centre Excursionista de Terrassa ens hi vam afegir convidats per l’amic Agustíque pertany aquest centre-, per poder gaudir dels Paratges del Massís del Pedraforca i Cadí ja que són  de les zones naturals més emblemàtiques de Catalunya, amb una riquesa biològica emmarcada en un context geològic únic.
A més de la seva silueta tan característica, que captiva, el Pedraforca és un dels símbols de l’excursionisme de Catalunya.
Vam iniciar l’itinerari al pàrquing del Pedraforca (1550 m), i seguint una pista forestal ens  portà al coll del Collell (1845 m). Abans però, vam trobar la font de Padallars on ens vam refrescar i també proveir-nos d’aigua.
El Collell és un punt de pas de molts itineraris i, tot gaudint d’unes vistes excepcionals de les cares nord i est del Pedraforca i de bona part de la Serra del Cadí i la Serra Pedregosa, vam aprofitar per fer una parada i esmorzar.
Després vam continuar fent camí cap al Coll de les Bessotes des del qual un sender ens portà per una pista gairebé desapareguda en direcció als Pins Socarrats fins arribar a Prat Llong (2200 m) i d’aquí seguint cap a la cresta de la Serra Pedregosa (2400 m), on es podia contemplar a la llunyania el Pic de Comabona (2547 m).
Vam arribar-hi sense cap dificultat. Un cop dalt del cim més alt de les comarques de Barcelona, vam gaudir una bona estona de les vistes del Pedraforca i a la part nord, dels espadats de la Serra del Cadí, Prat d’Aguiló i resta de muntanyes del Pirineu Oriental i la Cerdanya.
La tornada la varem fer pel mateix camí de pujada, fins arribar al refugi Lluís Estasen. Cal destacar però, que poc abans d’arribar va caure una forta calamarsada i tot hi portar roba d’aixopluc la pedra queia amb força inclús feia mal a les parts del cos menys protegides.
Un cop va parar de ploure i arribats on ens esperaven els autobusos, ens vam poder netejar una mica i posar-nos roba eixuta.
Finalment, ja endreçats, nets i polits ens vam fer una foto de record i ben satisfets per l’excursió, la vivència passada i agraint la bona organització del Centre Excursionista de Terrassa que tan bé ens havia acollit vam posar rumb cap a casa.