dilluns, 21 de gener del 2013

80 anys després, cinc històries sobre formació cristiana

El 21 de gener de 1933 sant Josepmaria va impartir la primera classe de formació cristiana de l'Opus Dei. Vuitanta anys després la influència dels mitjans de formació que s'imparteixen a l'Opus Dei arriba a joves dels cinc continents.

El fundador de l'Opus Dei l’any 1932 va posar sota el patrocini de sant Rafael la tasca de formació cristiana de la joventut. Uns mesos més tard va donar el primer cercle de sant Rafael -classes de formació doctrinal religiosa per a joves-.

Andrés Vázquez de Prada recull el relat que va fer el mateix sant Josepmaria: "Dissabte passat, amb tres nois i a ‘Porta Caeli’ vaig iniciar, gràcies a Déu, l'obra patrocinada per sant Rafael i sant Joan. Després de la xerrada vaig fer, exposició menor, i els vaig donar la benedicció amb el Senyor".

"En acabar la classe, vaig anar a la capella amb aquells nois, vaig prendre el Senyor sagramentat en la custòdia, el vaig alçar, vaig beneir aquells tres ..., i jo veia tres-cents, tres-cents mil, trenta milions, tres mil milions..., blancs, negres, grocs, de tots els colors, de totes les combinacions que l'amor humà pot fer. I m'he quedat curt, perquè és una realitat a la volta de gairebé mig segle. M'he quedat curt, perquè el Senyor ha estat molt més generós".

Durant aquests anys, molts joves de tot el món han assistit als mitjans de formació cristiana, que els ha ajudat a madurar en la seva fe i difondre-la entre els amics i coneguts.