dimecres, 30 de gener del 2013

Irene Villa, afany de superació

Irene Villa va néixer a Madrid el 1978. L'any 1991 va estar a punt de morir després de patir, junt amb la seva mare, un atemptat terrorista perpetrat per ‘ETA’. Tenia dotze anys quan en l'explosió de la bomba va perdre les dues cames i tres dits de la mà esquerra.

En una entrevista recent Irene explica: "Jo no sabia res de ‘ETA’ abans de l'atemptat. Res de res. Aquell mateix matíETA’ havia assassinat amb una bomba adossada al Tinent de l'ExèrcitFrancisco Carballar’. Aquest atemptat es va produir molt a prop de casa , fins i tot vam sentir l’explosió. La meva germana, tres anys més gran que jo, em va transmetre por. Ella sempre ha estat molt intuïtiva, i em va deixar preocupada. Tant, que abans de pujar al cotxe amb la meva mare li vaig preguntar: mare, i si ens han posat una bomba? i la mare va dir: 'Vés, filla, això només l'hi posen a la gent important, potser  tu i jo som importants?' el següent que recordo, ja va ser quan vaig despertar a l'hospital ".
Irene és avui una dona plena de passió per la vida. Periodista, escriptora i conferenciant, ha escrit diversos llibres i el passat estiu ha estat mare per primera vegada. Us recomano el vídeo que ve a continuació. En ell, Irene explica el que per a ella és la capacitat de superació i la necessitat de fer coses pels altres, de 'servir', per superar-se cada dia.

Del bloc ‘Eligelavida’, publicat el 12/1/13