dimarts, 2 d’octubre del 2012

2 d’octubre


Avui 2 d'octubre es compleix el 84è aniversari de la fundació de l'Opus Dei.
Sant Josepmaria Escrivà de Balaguer va tenir una particular devoció als Àngels Custodis. I precisament en la festa que celebrem avui, el Senyor li va fer veure amb tota claredat la fundació de l'Opus Dei, a través del qual ressonaria a la gent de tota condició humana i social la crida a la santedat en el món, enmig dels seus quefers , a través de les circumstàncies en què es desenvolupa una vida normal.

Recordem el relat de la fundació de l'Opus Dei amb el testimoniatge de sant Josepmaria Escrivà.


El ressò d’unes campanes

Relat inclòs en "El Fundador del Opus Dei" d'Andrés Vázquez de Prada (capítol V, volum I) publicat per Rialp.

El dimarts al matí, 2 d’octubre, festa dels Àngels de la Guarda, després de celebrar missa, mossèn Josepmaria Escrivà era a la seva cambra llegint les notes que havia portat. De sobte, li va sobrevenir una gràcia extraordinària, per la qual va entendre que el Senyor donava resposta a aquelles insistents peticions de Domine, ut videam! i de Domine, ut sit!
Sempre va guardar una comprensible reserva sobre aquest meravellós succés i les seves circumstàncies personals. Justament tres anys més tard en descriurà el moll:
Vaig rebre la il·luminació sobre tota l'Obra, mentre llegia aquells papers. Commogut em vaig agenollar —hi era sol a la meva cambra, entre xerrada i xerrada—, vaig donar gràcies al Senyor, i recordo amb emoció les batallades del cloquer de la parròquia de N. Sra. de los Ángeles.

Enllaços relacionats
Audio: Ressò d'unes campanas