dimecres, 22 de desembre del 2010

Tu scendi dalle stelle

.
Aquesta nadala va ser composta el 1754 per el bisbe napolità Sant Alfons Maria de Liguori.

La lletra d'aquesta nadala era originalment en el dialecte napolità i portava el títol: ‘Quanno nascette Ninno’.

El Papa Píus IX la va tornar escriure en italià, i més tard aquesta nadala es va fer famosa arreu del món.



Tu scendi dalle stelle
O Re del Cielo
E vieni in una grotta
Al freddo al gelo
E vieni in una grotta
Al freddo al gelo.

O Bambino mio Divino
Io ti vedo qui a tremar,
O Dio Beato!
Ah, quanto ti costò
L'avermi amato.
Ah, quanto ti costò
L'avermi amato.

A te che sei del mondo,
Il creatore,
Mancano panni e fuoco,
O mio Signore.
Mancano panni e fuoco,
O mio Signore.

Caro eletto pargoletto,
Quanto questa povertà
Più mi innamora,
Giacchè ti fece amor
Povero ancora.
Giacchè ti fece amor
Povero ancora.
.