dissabte, 20 de novembre del 2010

He conservat l'amor

.
Llegeixo a tan_gente que ‘Maryannick Pavageau’ és una dona francesa de 56 anys que pateix des de fa 26 anys la síndrome d'enclaustrament (‘Locked-in’) . La seva consciència està intacta, així com la visió i l'audició, tanmateix, pateix tetraplegia i gairebé no pot comunicar-se. Casada, amb una filla, diu: «Tota vida mereix ser viscuda. Pot ser bella, independentment del nostre estat. I sempre hi ha una evolució possible. Aquest és el missatge d'esperança que vull transmetre.

Jo m'he compromès contra l'eutanàsia, perquè no és el sofriment físic el que mou el desig de marxar, sinó un moment de desànim, la impressió de ser una càrrega... Todos els que demanen l'eutanàsia estan buscant ser estimats».

Fa uns dies, ‘Maryannick’ va rebre la Legió d'Honor, la condecoració de major rang de França i una de les més prestigioses del món, per la seva incansable lluita en defensa de la vida i en contra de l'eutanàsia. Afirmava: «El meu marit i la meva filla Myriam, que tenia dos anys en aquell moment, m'han donat la força per lluitar. Malgrat les meves dificultats per parlar, Myriam sempre m'ha entès. La meva vida no és el que podia haver estat, però és la meva vida. A la fi, he guardat els valors fonamentals: he mantingut l'amor».


La seva entrevista amb el ‘Dr. Leonetti’ , mentre recollia material per al seu informe, va ésser molt emocionant. Fa dos anys, va escriure un article en el qual va criticar fortament el debat de l'eutanàsia en els mitjans de comunicació. "Les declaracions públiques poden causar danys irreparables entre les persones que pateixen malalties greus com és la síndrome d'enclaustrament. Som assidus consumidors de programes de ràdio i televisió. En resposta al nostre descoratjament profund - i d'això, qui se’n pot sentir lliure de caure-hi alguna vegada? Per què tan sols s'ofereix aquest dret final, hipòcritament anomenat "signe d'amor" (eutanàsia)?. ‘Maryannick Pavageau’ s'enorgulleix de ser homenatjada ‘Cavaller de la Legió d'Honor’, màxima condecoració de França, pel qual veu el reconeixement per a tots aquells la dignitat dels quals ha estat rebaixada fins i tot se'ls diu "vegetals". Somrient va dir al reporter: "Si algú m'hagués dit que això em succeiria algun dia, no m’ho hauria cregut! "
.